1-2 տարեկան
Խոսքի և հաղորդակցման ոլորտ
Բանավոր խոսք
Խոսքի ընկալում և օգտագործում
Երեխան ընկալում է իրեն ուղղված ուրիշի պարզ խոսքը: Կատարում է մեծահասակի պարզ, ծանոթ հրահանգը: Երբ ասում են. «Այս խաղալիքը տա՛ր և տո՛ւր Էմմային», տանում և տալիս է:
Մեծահասակի խնդրանքով բերում է փոքրիկ բարձը ննջարանից:
Պատասխանում է «այո»/«ոչ» պատասխան պահանջող հարցերին:
Ցույց է տալիս այն առարկաները, որոնց մասին հարցնում են:
Երբ հարցնում են. «Ու՞ր է գնդակը», երեխան մատով ցույց է տալիս այն:
Երեխան օգտագործում է երկբառ նախադասություններ:
Օգտագործում է տեղը և/ կամ բացակայությունը ցույց տվող արտահայտություններ: «Կուկու հեսա», «Կակա չկա»:
Օգտագործում է ցանկություն արտահայտող բառակապակցություններ: «Ճաշիկ ուտի», «Պապա ավտո գնա», «Տուր», «Բեր», «Լավ», «էլի»…:
Օգտագործում է հարց արտահայտող բառակապակցություններ: . «Ու՞ր ա կակա»:
Խոսքի հնչյունաբանական և քերականական իմացություն
Երեխան փորձում է ճիշտ արտասանել մայրենի լեզվի հնչյունները:
Կրկնում է առաջարկված պարզ բառերը՝ նմանեցնելով հնչյունները: «Ասա ծիտիկ» հրահանգը ստանալիս կրկնում է. «Տի-տի» կամ «Ծի- տի»:
Երեխան տիրապետում է քերականական պարզ կանոններին:
Միտքն արտահայտում է բառերի ճիշտ հաջորդականությամբ: Ասում է. «Պապա ավտո», այլ ոչ թե՝ «Ավտո պապա»:
Հաղորդակցում
Երեխան հաղորդակցվում է մեծահասակների և հասակակիցների հետ:
Պատասխանում է իրեն ուղղված հարցին: «Այդ ու՞ր ես գնում» հարցին պատասխանում է.
«Բակ» կամ «Դուս»:
Երբ ինչ-որ բանի կարիք ունի, դիմում է ծանոթ մեծահասակին: Տատիկին ասում է. «Ջույ տույ» կամ «ձույիկ»:
Շփվում է հասակակից երեխաների հետ: Մոտենում է իրեն այցելության եկած քեռորդուն, բռնում է ձեռքը և ասում է. «Այի»:
Մոտենում է ավազների մեջ խաղացող անծանոթ երեխային, բռնում է նրա դույլը և ասում է. «Տու՛ր»:
Գրավոր խոսք
Հետաքրքրություն գրքերի և գրվածքի նկատմամբ
Երեխան հետաքրքրություն է ցուցաբերում գունազարդ գրքերի նկատմամբ:
Անկանոն թերթում է մանկական գիրքը: Հեքիաթի գիրքը թերթում է հետ ու առաջ (թերթում է տարբեր տեղերից, թերթում է մի քանի էջ միանգամից):
Հետևում է, երբ մեծահասակն իր համար «կարդում» է պատկերազարդ գիրք:
Երբ պապիկը գիրքը ձեռքին կարդում կամ պատմում է «Երեք արջուկները» հեքիաթը,
երեխան մատով ցույց է տալիս փոքրիկ արջուկին:
_______
*Սույն չափորոշիչները վերցված են ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի (ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամ) «Ծննդից մինչև վեց տարեկան երեխաների զարգացման և կրթական չափորոշիչներ» ձեռնարկից և հաստատված են ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության կողմից՝ նախարարի 2019 թվականի հոկտեմբերի 22-ի N 24-ն հրամանով: