1-2 տարեկան
Շարժողական ոլորտ
Խոշոր շարժումներ
- Երեխան դրսևորում է խոշոր շարժողական հմտություններ: Կանգնում է ինքնուրույն` առանց օգնության:
- Կանգնում է ուղղահայաց դիրքով` հավասարապես հենվելով երկու ոտքերի վրա և առանց արտաքին օգնության (չի հպվում որևէ մեկին կամ առարկայի) կանգնած մնում է առնվազն 10 վայրկյան:
- Կռանալով՝ հատակից վերցնում է իրեն հետաքրքրող առարկան և, առանց ընկնելու, ուղղվում է:
- Ուղղահայաց դիրքում պահպանում է հավասարակշռությունը, երբ զննում է ձեռքում պահած առարկան կամ դրանով գործողություն է կատարում:
- Քայլում է ինքնուրույն:
- Ուղղահայաց դիրքով՝ մեջքն ուղիղ պահած և ոտքերը լայն բացած, առանց որևէ անձի կամ առարկայի հպվելու կատարում է առնվազն 5 քայլ դեպի առաջ` վեր բարձրացրած ձեռքերի օգնությամբ պահպանելով հավասարակշռությունը:
- Կարողանում է ետ-ետ քայլել:
- Ինքնուրույն նստում է: Նստում է փոքր աթոռին:
- Կատարում է վազելու փորձեր՝ անցնելով դժվարությունների միջով:
- Վազում է՝ չկարողանալով շրջանցել խոչընդոտները և դիպչելով իր ճանապարհին գտնվող աթոռին, փոշեկուլին կամ այլ առարկաներին:
- Վազում է`հաճախ վայր ընկնելով:
- Օգնությամբ կամ ինչ-որ բանից բռնելով, բարձրանում է աստիճաններով:
- Չոչ անելով` ինքնուրույն վեր է բարձրանում աստիճաններով:
- Մեծահասակի ձեռքից բռնած իջնում է աստիճաններից:
- Երեխան կատարում է գործողություններ` պահպանելով դիրքը և իրականացնելով կոորդինացված շարժումներ:
- Կանգնած դիրքում կատարում է տարբեր գործողություններ:
- Կանգնած դիրքից նետում է փոքր գնդակը` առանց վայր ընկնելու:
- Հրում կամ քաշում է հատակին դրված մեծ առարկաները:
- Ոտքով հարվածում է գնդակին:
Նուրբ / մանր շարժումներ
- Երեխան դրսևորում է վերջույթների, ձեռքի և մատների շարժումների կառավարման հմտություններ:
- Առարկան բռնելիս օգտագործում է ձեռքի ափը:
- Մեկ ձեռքով բռնում է երկու առարկա:
- Թերթում է գիրքը, երբեմն` 2-3 էջ միասին շրջելով:
- Գծում/նկարում է` ձեռքը և դաստակը միասին շարժելով:
- Խզբզում է մատիտով (արագ ու անփույթ շարժումներով): Գծեր է քաշում մատիտով: Նկարելիս թուղթը մյուս ձեռքով պահում է:
- Համապատասխանեցնելով՝ տեղավորում է մեկ առարկան մյուսի մեջ: Շրջանը, եռանկյունին և քառակուսին տեղավորում է տախտակի վրա եղած համապատասխան փոսիկների մեջ:
- Կառուցում է պարզ շինություններ` ուղղահայաց դիրքով: Կառուցում է աշտարակ. սկզբում` երկու մասից, ապա կարողանում է ավելացնել շարքը, հասցնելով 3-4 խորանարդիկներից բաղկացած ուղղահայաց կառույցի:
- Վերջույթները ճիշտ ուղղությամբ շարժելով` օգնում է հագցնել իր շորերը: Բաճկոնը հագցնելիս ձգում է թևը դեպի հետ: Ոտքը բարձրացնում է և ձգում ոտնաթաթը` կոշիկները հագցնելու համար:
- Սեղմում է կոճակները և պտտում է բռնակները: Ցուցամատով (հիմնականում գերակայող ձեռքի) սեղմում է երգող խաղալիքի սեղմակոճակը: Ցուցամատով կամ ձեռքով (հիմնականում գերակայող) սեղմում է լույսի անջատիչը: Ձեռքով (հիմնականում գերակայող) պտտում է ցածր տեղակայված բռնակները` փորձելով բացել պահարանը կամ դարակը:
_______
*Սույն չափորոշիչները վերցված են ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի (ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամ) «Ծննդից մինչև վեց տարեկան երեխաների զարգացման և կրթական չափորոշիչներ» ձեռնարկից և հաստատված են ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության կողմից՝ նախարարի 2019 թվականի հոկտեմբերի 22-ի N 24-ն հրամանով: